E-számla

Mi az elektronikus számla?

Az elektronikus számla egy olyan bizonylat, amely fokozott biztonságú elektronikus aláírással és bélyegzővel ellátott adat formájában kerül kiküldésre és teljes mértékben megfelel a számlára vonatkozó előírásoknak. Adóalanyok (cégek és egyéni vállalkozók) számára csak elektronikus formában tárolva és archiválva minősül szabályos könyvviteli bizonylatnak az elektronikus számla. Tehát, ha azt valaki kinyomtatja, és papír alapon tárolja, azt az ellenőrzéskor az adóhatóság nem fogadja el. Természetesen egy szolgáltatás igénybevétele mellé csak egy elektronikus számlát tudunk küldeni.

Hogyan vehetem igénybe az elektronikus számlázást?
Többféle módon is megigényelheti a kedvezményes e-számla szolgáltatást. Telefonon, írásban vagy személyes ügyfélszolgálatunkon. Csak meg kell adnia azt az e-mail címet, melyre az elektronikus számlákat küldhetjük. Ezek után Ön minden hónapban megkapja az elektronikus számlát, a regisztrációkor megadott e-mail címre. A folyószámla-vezető bankját felkeresve csoportos beszedési megbízást adhat a számla ily módon történő kiegyenlítésére, illetve internet-bank szolgáltatással akár otthonából is kényelmesen utalhat, elkerülve a postai befizetéssel járó nehézségeket.